Sunday 27 July 2014

MB Memacu Transformasi.

Gherek terduduk bila membaca artikel ini. Ini bukan Gherek kata tetapi blogger pro UMNO yang kata. Blogger MummyRokiah yang kata.

Akhir-akhir ini terdapat beberapa komen pemerhati menyatakan Mukhriz masih ‘lost’ dan tidak terbukti kewibawaan mengemudi UMNO Kedah yang masih simpang kelewang. Ini bakal menghanyutkan bahtera politik Mukhriz dilambung gelombang jauh berbanding dengan KJ yang sentiasa kelihatan konsisten, bijak dan terancang.

Difahamkan ramai soldadu-soldadu tegar yang menaikkan beliau semasa meragas tangga politik di Kedah dahulu kini telah lari, kecewa dan membawa haluan masing-masing. Mereka meluat kerana orang-orang baru sekeliling Mukhriz telah membina tembok besar sehingga mereka terpaksa melalui saringan yang ketat, padad dan sendad. Mereka ini sebenarnya tidak faham adalah kebiasaan di dalam UMNO, "habis manis sepah dibuang". "Biasa la Bro..." kata seorang rakan.

Gherek rasakan Mukhriz bukan saja 'lost' dalam mengemudi partinya, tapi dia juga 'lost' dalam mengemudi Negeri Kedah. 

Slogan transformasi beliau tidak menampakkan Kedah di transformkan sebaliknya beliau yang ditransformkan menjadi seorang yang sedang lena dilambung pujian dan pujaan dengan program-program berbuka puasa, sumbangan beras kain pelikat dsb dan juga jamuan bersama orangramai. 

Memang benar berlaku transfomasi, tetapi pemimpin nombor satu kedah telah ditransfomkan. Jika inilah yang dimaksudkan dengan transformasi, maka orang Kedah sudah tertipu.

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments: on "MB Memacu Transformasi."

Post a Comment