Monday 30 June 2014

Memacu Transformasi tapi ICT tak dipeduli

Gherek Bughok terpesona dengan tagline 'Kedah Aman Makmur, Bersama Memacu Transformasi'.  Yang Gherek Bughok faham ialah Kedah Aman dan Makmur, rakyat hidup dengan selesa, bebas mencari rezeki dan menikmati banyak kemudahan yang disediakan oleh kerajaan yang memerintah.

Gherek Bughok kayuh saja masuk kampung-kampung, nak akses internet jadi susah. Macam kura-kura.


Heboh dalam TV dok iklan tentang 3G, 4G dan pelbagai teknologi untuk capaian internet yang laju.

Apa yang Gherek Bughok dapat hanyalah E. Ingatkan E tu untuk express, rupanya E tu untuk bagi pengguna syok saja yang dia ada akses internet. Tunggu sampai bateri HP habus baru gaya nak tunjuk page.

Itulah yang berlaku dikawasan-kawasan luarbandar di Kedah. Exco ICT katanya orang muda tetapi dengarnya hanya dok sibuk tentang KHTP, Airport Kulim dan Kedah Medical City saja. Apa dah jadi dengan ICT?

Pelajar-pelajar lepasan universiti di kampung-kampung terpaksa berulang-alik ke pekan terdekat yang ada talian internet untuk cari kerja online. Malah mereka amat ketinggalan.

Gherek Bughok nak tanya kepada exco ICT, apa perancangan YB untuk rakyat luarbandar untuk akses internet dengan lebih laju? Takkan nak biarkan mereka pakai 9.6 kbps atau 384 Kbps sahaja? Tak dak ke perancangan untuk kemudahan mereka diluarbandar ini?

Atau YB dah lupa tugasan YB tentang ICT kerana sibuk dengan projek berbilion ringgit yang sedang YB war-warkan.

Gherek Bughok cuma nak ingatkan supaya bekerjalah untuk rakyat, bukan bekerja untuk poket sendiri.

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

1 comments: on "Memacu Transformasi tapi ICT tak dipeduli"

HeroTamil said...

YB Exco ICT sibuk, walaupun YB wakil rakyat bagi negeri Kedah, tapi banyak masa perlu dihabiskan diluar negara. Dengan kata pi amarika sampai sebulan, betui ka?

Post a Comment