Friday 21 November 2014

Jawapan BODOH Exco JKR

Ini mesej yang gherek terima melalui email. Jika benar, gherek pun nak gelak kuat. Begini ka taraf exco jawab soalan.

Yang syoknya soalan dari ADUN UMNO sendiri. Hangpa memang depa lihat macam macai ja la ADUN UMNO oi.

" ada perkara baru yang dibangkit dalam dewan berkenaan pembinaan Pelabuhan di Pulau Bunting. Exco JKR, Tajul bagi maklum kat Dewan, Pelabuhan tak akan dibina di Pulau Bunting sebab mahu menumpu pembinaan Lapangan Terbang Kulim. Adun Pantai Merdeka tanya Tajul jambatan ke pulau sudah siap dan kerajaan pusat telah lulus highway baru dari Gurun ke Pulau Bunting bernilai ratusan juta ringgit . Untuk apa buat highway kalau Pelabuhan tak akan dibina,
Exco hebat ni ...


Tajul dengan nada marah menjawab ini peruntukan Pusat kita buat sajalah, tak ka bodoh jawapan tersebut. Sebenarnya Tajul ada interest dalam pembinaan highway tersebut dan ianya bakal jadi gajah putih lagi.

Surat khabar cina dah boh Tajul.

Airport belum tentu lagi, Ni infra dah ada, highway pun dah lulus, minta peruntukan untuk buat pelabuhan. Lebuh raya persisir pantai patut disegerakan hingga ke Penang"


Inilah mesej yang dihantar. Jika ini punya jawapan EXCO, haha gherek tak tau nak kata apa dah. Yang dah ada nak dibiarkan jadi gajah putih, yang dah dilulus budget nak ditangguhkan dulu.

Mana satu prioriti hangpa ni? 

Lemah lemah. Tapi terima kasih juga kepada ADUN Pantai Merdeka yang bertanya. Sekurang-kurangnya rakyat Kedah tau tahap EXCO JKR ni. 

Hangpa pakat pikiaq la woi!



Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments: on "Jawapan BODOH Exco JKR "

Post a Comment